Thursday, December 3, 2009

Första dagen

Eller sista dagen på den atlantresa.

Jag tänkte ge mig på ett litet försök att blogga. Varför inte liksom?

Första frågan är förstås vilket språk ska jag använda mig av? Svenska eller engelska? Då jag främst riktar detta till mina vänner hemma så börjar jag lite försiktigt på svenska, i bästa fall är det ju dessutom språket jag behärskar bäst.

Så jag tänkte alltså berätta lite om vad som försiggår här ombord på båten medan jag är iväg och jobbar. Dels för att alla där hemma ska få lite bättre koll på mig men även för min egen del så att jag ska kunna kika tillbaka i efterhand. Då jag aldrig ens har skrivit en privat dagbok så har jag inga höga ambitioner med det här. Det blir nog bara lite lösryckta minnesanteckningar.

Fråga två, vad ska jag då skriva om? Ja, just den här dagen har ju knappt börjat än. Jag ligger än så länge i min koj i min lilla, lilla hytt. Compact living får en hel ny innebörd när man bor och jobbar på sådana här lite mindre båtar. Och då har jag ändå tur, jag är en av få ombord som har egen hytt. Så jag får hela min kvadratmeter golvyta för mig själv!

Nu börjar det blir dags att gå och jobba lite så det här får räcka för mitt första försök. Har vi tur så återkommer jag redan imorgon med lite om resan så här långt.

/Andreas

1 comment:

  1. Coolt, saknar havet en del...
    Ni behöver möjligen inte en styrman?

    ReplyDelete