Monday, December 7, 2009

New York, New York.

Ett kort inlägg bara innan jag måste upp på bryggan och sitta av några timmar till på vakt. Ja det stämmer, på såna här småbåtar får även maskinchefen gå bryggvakt. Det är ju ganska avslappnande att sitta av några timmar där som utkik och snacka skit med vaktkollegan. Då slipper man ju liksom jobba på riktigt.

I vilket fall som helst så ville jag bara nämna att jag igår kväll bokade helgens flyg från Fort Lauderdale till New York för att hälsa på Keith och Betty. Jag lyckades dessutom komma riktigt billigt undan med en biljett för 150 dollar. Det ska bli fantastiskt kul att träffa Keith igen och jag ser verkligen fram emot lite vinterväder för att få igång julkänslan. Den vill inte riktigt infinna sig i 28 graders fuktig tropikvärme. Sedan får vi väl se om jag har kläder att klara vintern med.

Vi får se om jag hinner med några uppdateringar av bloggen nu i veckan då vi lär ha fullt upp i Fort Lauderdale. Om inte annat kommer det definitivt en del om trippen till New York.

Dags att kila upp på bryggan. Over and out.

1 comment: